سماج

بھارت میں ہم جنس شادی کا معاملہ ایک بڑا موضوع

بھارت میں ہم جنس شادی آج کل ایک بڑا موضوع بنا ہوا ہے۔ یہ معاملہ سپریم کورٹ تک پہنچ چکا ہے۔ ملک کے مخلتف حلقے ہم جنس جوڑوں کو شادی کا حق دینے کی شدید مخالفت کر رہے ہیں۔

بھارت میں ہم جنس شادی کا معاملہ ایک بڑا موضوع
بھارت میں ہم جنس شادی کا معاملہ ایک بڑا موضوع 

مجھے اچھی طرح یاد ہے کہ جب ہند نژاد کینیڈین فلم ساز دیپا مہتا نے 1996ء میں خواتین میں ہم جنس پرستی کے رجحان پر مبنی فلم 'فائر‘ نمائش کے لیے پیش کی تھی تو اس وقت بھارت میں ایک ہیجان اور ایک طوفان سا برپا ہو گیا تھا۔ اس فلم میں مشہور اداکارہ شبانہ اعظمی اور نندیتا داس کو دیوارنی اور جیٹھانی کے کردار میں دکھایا گیا ہے اور دونوں ایک دوسرے کو پسند کرتی ہیں۔

Published: undefined

لیکن آج ہم جنس کی شادی کا معاملہ ملک کی سب سے بڑی عدالت یعنی سپریم کورٹ میں پہنچ گیا ہے۔ اس وقت سارے ملک کی نگاہیں سپریم کورٹ پر مرکوز ہیں، جو 18 اپریل سے ان متعدد عرضداشتوں کی سماعت کر رہی ہے، جن میں ہم جنس شادی کو قانونی طور پر تسلیم کرنے نیز ہم جنس جوڑے کو مساویانہ حقوق دینے کی فریاد کی گئی ہے۔ عدالت سے یہ بھی فریاد کی گئی ہے کہ تہذیب اور شادی کے تقدس کے عنوان سے ان پر ہورہی زیادتی کا سلسلہ ختم کیا جائے۔ چنانچہ بھارت میں اب یہ مسئلہ بحث کا ایک بڑا موضوع بن گیا ہے۔

Published: undefined

ویسے ہم جنس پسند میلانات اور رویے کچھ نئے نہیں ہیں۔ خود قرآن میں قوم لوط کا واقعہ بیان ہوا ہے۔ قدیم یونان میں بھی ہم جنس پرستی عام تھی۔ بھارت کے قدیم اشوریہ دور میں ہم جنس پرستی موجود تھی اور عام تھی، اس کی ممانعت نہیں تھی، نہ مذمت، نہ ہی غیر اخلاقی یا بدنظمی کے طور پر دیکھی جاتی تھی۔ ایلورہ اجنتا اور دیگر غاروں میں ہم جنس فعلی کی تصویریں کندہ ہیں۔ آج دنیا کے 30 سے زائد ملکوں میں ہم جنس شادی کو قانونی طور پر تسلیم کیا جا چکا گیا ہے اور انہیں بھی تمام حقوق حاصل ہیں۔

Published: undefined

براعظم ایشیاء میں تائیوان واحد ملک ہے، جس نے ہم جنس شادی کو قانونی جواز فراہم کیا ہے۔ تاہم بھارت میں اس مسئلے پر عوام سے لے کر حکومتی سطح پر سخت مخالفت ہو رہی ہے، جو سمجھ سے باہر ہے۔ بھارت جیسے انتہائی کثیر المذہبی، کثیر التہذیبی اور کثیر الطبقاتی ملک میں اس موضوع پر فقید المثال اتفاق نظر آتا ہے۔ کیا پنڈت، کیا پادری، کیا مولوی سب ہی کا ایک سر ہے کہ شادی کا مقصد افزائش نسل ہے عیاشی نہیں۔ ملک کے تمام اہم مذاہب (ہندو، مسلم، سکھ، جین اور مسیحی) کے قائدین ہم جنس شادی کو تسلیم کرنے کی سخت مخالفت کر رہے ہیں اور عدالت پر دباؤ ڈال رہے ہیں کہ وہ اس مقدمے میں کوئی ایسا فیصلہ نہ کرے جس سے شادی کا ادارہ متاثر ہو۔

Published: undefined

ستم بالائے ستم سیاسی سطح پر بھی سوائے کمیونسٹ پارٹی آف انڈیا (مارکسسٹ) کے تمام سیاسی جماعتیں ہم جنس شادی کے خلاف ہیں۔ ہندو قوم پرست جماعت بھارتیہ جنتا پارٹی کی قیادت میں وفاقی حکومت نے تو اس کے خلاف عدالت میں 102 صفحات پر مشتمل اپنا جواب داخل کیا ہے، جس میں ہم جنسی کے تصور کو 'شہری اشرافیہ‘ سے منسوب کرتے ہوئے کہا گیا ہے کہ یہ سماجی روایات واقدار کو برباد کرنے کے لیے ہے۔ حکومت نے یہ بھی کہا کہ اگر مدعیوں کے مطالبے کو تسلیم کیا جاتا ہے تو اس سے ”معاشرہ" تباہ ہوجائے گا نیز مختلف عائلی قوانین کے درمیان جو نازک توازن ہے اور جو ”مسلمہ سماجی روایات" ہیں ان پر تباہ کن اثرات مرتب ہوں گے۔

Published: undefined

خیال رہے تعزیرات ہند کی دفعہ 377 کے تحت ہم جنس پرستی ایک قابل تعزیر جرم تھا۔ سپریم کورٹ نے 2018ء میں اپنے ایک اہم فیصلہ کے ذریعے اسے تعزیرات ہند سے نکال دیا۔ اس دفعہ کو پہلی مرتبہ 1994ء میں چیلینج کیا گیا تھا اور 24 برس اور متعدد اپیلوں کے بعد یہ فیصلہ سامنے آیا۔ اس کے بعد ایل جی بی ٹی کمیونٹی کے افراد نے سپریم کورٹ میں متعدد عرضیاں داخل کیں۔ جن میں یہ استدعاکی گئی کہ ہم جنس شادی اور ہم جنس جوڑوں کو اسپیشل میرج ایکٹ کے تحت قانونی حیثیت عطا کی جائے۔

Published: undefined

شادی کے اس خصوصی سیکولر قانون کے تحت سردست بین المذہبی اور بین الطبقاتی شادیوں کی اجازت ہے۔ ان عرضداشتوں میں شادی سے متعلق حقوق جیسے فیملی انشورنش، طلاق، گود لینا، نان ونفقہ اور وراثت وغیرہ دینے کا بھی مطالبہ کیا گیا ہے۔ ان درخواستوں پر سماعت کے لیے سپریم کورٹ نے چیف جسٹس آف انڈیا ڈی وائے چندر چوڑ کی سربراہی میں ایک پانچ رکنی بینچ تشکیل دی اور سماعت کا سلسلہ گرمیوں کی تعطیلات کے باعث رکا ہوا ہے۔

Published: undefined

تاہم ان ہم جنس جوڑوں کی حمایت میں سائیکائٹرک سوسائٹی آف انڈیا (آئی پی ایس) سامنے آئی، جو بھارت کی ہم جنس پرستوں کی سب سے بڑی اور دنیا کی دوسری بڑی انجمن ہے اور اس کے سات ہزار ممبر ہیں۔ آئی پی ایس یہ وکا لت کرتی ہے کہ ہم جنس پرستوں کے ساتھ بھی ملک میں اچھا سلوک کیا جائے۔ اگر ان کے ساتھ امتیازی سلوک کیا جاتا ہے تو اس سے ان کی ذہنی صحت متاثر ہو سکتی ہے۔ سوسائٹی کا یہ بھی اصرار ہے کہ ہم جنس پرست بھی جنسی طور پر نارمل لوگ ہیں، یہ کوئی بگاڑ یا بیماری نہیں ہے۔

Published: undefined

اسی طرح دہلی کی مقامی حکومت کے کمیشن برائے حقوق اطفال نے بھی ہم جنس شادی کی حمایت کی ہے۔ اس کے علاوہ چار سو ہم جنس جوڑوں کے والدین کی ایک تنظیم 'سوئیکار‘ نے بھی چیف جسٹس کو ایک خط لکھ کر مطالبہ کیا ہے کہ ہم جنس جوڑوں کو مساویانہ حقوق دیے جائیں۔ ان کے مطابق متعدد جائزوں میں یہ بات سامنے آئی کہ ہم جنس جوڑے اچھے والدین ثابت ہو سکتے ہیں۔

Published: undefined

تاہم اس کمیونٹی کے خلاف ایک بڑا محاذ کھل گیا ہے۔ بھارتی سماج کے مختلف طبقات بھی ہم جنس شادی کی مخالفت کر رہے ہیں۔ اس سلسلے میں ”120 ممتاز شہریوں" بشمول سابق خارجہ سیکریٹری شسانک، را کے سابق سربراہ سنجیو ترپاٹھی، ہائی کورٹ کے سابق جج صاحبان وغیرہ نے صدر جمہوریہ دروپدی مرمو کو ایک مکتوب ارسال کیا، جس میں ہم جنس شادی کو قانونی شکل دینے کی کوششوں کو ”انتہائی قابل اعتراض" قرار دیا۔ ان کے مطابق بھارتی معاشرے اور تہذیب میں ہم جنس شادی کا تصور اور رویہ غیر فطری ہے۔

Published: undefined

ہائی کورٹس کے 21 سبکدوش ججوں نے ایک کھلے خط کے ذریعے خبردار کیا کہ کہ ہم جنس شادی کو جائز قرار دینے کے نتیجے میں ”بچوں، خاندان اور معاشرے" پر تباہ کن اثرات مرتب ہوں گے۔ ان کے مطابق اس سے ایچ آئی وی و ایڈز پھیلنے کی رفتار تیز ہو گی اور ہم جنس جوڑوں کے ذریعے بچوں کی پرورش اور تربیت پر منفی نفسیاتی اثرات مرتب ہوں گے۔

Published: undefined

وکلا کی تنظیم بار کونسل آف انڈیا اور صوبائی بار کونسلوں نے بھی ہم جنس شادی کی مخالفت کی ہے۔ بھارتی حکمراں جماعت کی مربی تنظیم آر ایس ایس کی ایک ذیلی انتہا پسند تنظیم وشو ہندو پریشد بھی اس کی کھل مخالفت کر رہی ہے۔ اس کا کہنا ہے کہ سپریم کورٹ کو ہم جنس شادی کے بارے میں فیصلہ کرنے سے قبل مختلف شعبہ حیات کے ماہرین اور مذہبی رہنماؤں سے رائے مشورہ کرنا چاہیے۔ ادھر مسلم تنظیمیں بھی اس کی مخالفت میں پیش پیش ہے۔ جمعیت علماء ہند اور جماعت اسلامی ہند جیسی بڑی مسلم تنظیموں نے اس مسئلہ پر دیگر مذاہب کے رہنماؤں سے رابطہ قائم کیا ہے۔

Published: undefined

بہرحال یہ دیکھنا دلچسپی سے خالی نہیں ہو گا کہ اس قدر مخالفت کے ماحول میں سپریم کورٹ ہم جنس شادی کے بارے میں کیا فیصلہ سناتی ہے۔ تاہم یہ بات سمجھ سے باہر ہے کہ بھارت جیسے سیکیولر، کثیر الثقافتی اور کثیر المذہبی ملک میں ہم جنس شادیوں کی اس قدر مخالفت کیوں کی جار ہی ہے۔

Published: undefined

نوٹ: ڈی ڈبلیو اردو کے کسی بھی بلاگ، تبصرے یا کالم میں ظاہر کی گئی رائے مصنف یا مصنفہ کی ذاتی رائے ہوتی ہے، جس سے متفق ہونا ڈی ڈبلیو کے لیے قطعاﹰ ضروری نہیں ہے۔

Published: undefined

Follow us: Facebook, Twitter, Google News

قومی آواز اب ٹیلی گرام پر بھی دستیاب ہے۔ ہمارے چینل (qaumiawaz@) کو جوائن کرنے کے لئے یہاں کلک کریں اور تازہ ترین خبروں سے اپ ڈیٹ رہیں۔

Published: undefined