سال 2022 میں ملک بھر میں عیسائیوں پر تشدد یا ایذا رسانی کے تقریباً 600 واقعات رونما ہوئے۔ اس کے باوجود کہیں بھی عیسائیوں کی طرف سے اس طرح کی بربریت کے خلاف جسمانی انتقام کا ایک بھی واقعہ پیش نہیں آیا۔ انہیں بدترین ظلم کا سامنا اوڈیشہ کے کندھمال میں کرنا پڑا جب 2008 میں ایک متنازعہ مذہبی شخصیت کے قتل کے بعد ہزاروں گرجا گھروں کو تباہ کر دیا گیا یا نقصان پہنچایا گیا اور ہزاروں عقیدت مندوں کو ان کے گاؤں سے باہر نکال دیا گیا۔ اس کے بعد بھی اس نے بدلہ لیے بغیر پرامن طریقے سے سب کچھ برداشت کیا، حالانکہ بعد میں واضح ثبوتوں کی بنیاد پر مجرموں کو عدالت نے سزا دی۔
سوال یہ ہے کہ اقلیتی برادریوں کے خلاف تشدد بغیر کسی تک اور وجہ کے کیسے بڑھ سکتا ہے؟ فسطائی عناصر یکساں طور پر اپنی طاقت بڑھانے کے لیے ایک خیالی دشمن کی تلاش میں ہیں، جیسا کہ جرمنی میں ہوا تھا جہاں انہوں نے یہودیوں کو مخالف کے طور پر پا لیا تھا، حالانکہ وہ تعداد میں نہ کے برابر تھے، کہ بدلہ لینے کی بات تو چھوڑیں، وہ احتجاج بھی نہیں کر سکتے تھے۔
Published: undefined
یہ یقین کرنا مشکل ہے کہ عیسائی مخالف تشدد بے ساختہ ہے۔ گجرات میں 2002 اور ملک بھر میں 1984 میں ہونے والے مختلف فرقہ وارانہ فسادات کے مطالعے سے پتہ چلتا ہے کہ تشدد کسی بھی چیز پر بھڑک سکتا ہے لیکن حکومت کے پاس اسے روکنے کی طاقت ہے۔ کوئی بھی ہنگامہ ، بغیر اشتعال کے اور بیرونی ذرائع بشمول اقتدار میں رہنے والوں کی حمایت کے بغیر چند گھنٹوں سے زیادہ نہیں چل سکتا۔ کسی قسم کا دوسرا تصور پولیس، نیم فوجی دستوں یا مسلح افواج کی صلاحیت کو کمزور کرنا ہے۔
اس سے اس خدشے کو تقویت ملتی ہے کہ تشدد سیاسی طور پر لوگوں کو متحرک کرنے کے مقصد سے کیا گیا ہے۔ عیسائیوں کو کٹہرے میں کھڑا کرنے کے لیے یہ دعویٰ بے بنیاد ہے کہ وہ مکمل طور پر تبدیلی کے حامی ہیں، جن کے ہاتھ میں ہندو اقلیت بن جائیں گے۔ شواہد کی روشنی میں اس دعوے سے غلط کچھ نہیں ہو سکتا۔ مردم شماری کی رپورٹیں اس بات کی تصدیق کرتی ہیں کہ عیسائیوں کی شرح پیدائش سب سے کم رہی ہے۔ وہ کل آبادی کا 3 فیصد سے بھی کم ہیں، جبکہ خیال کیا جاتا ہے کہ وہ مسیح کی پیدائش کے 52 سال بعد کیرالہ کے کوڈنگلور میں سینٹ تھامس کی آمد کے بعد سے ہندوؤں کو تبدیل کر رہے ہیں۔ اس دوران ملک پر انگریزوں کی حکومت تھی جو اسی عیسائی مذہب کی پیروی کرتے تھے۔ عیسائیوں نے جدید طب اور جدید تعلیم کو ملک کے چاروں کونوں تک لے جانے میں پیش پیشی کی، سب سے زیادہ تعداد میں ہسپتال اور سکول بنائے۔ سنگھ کے کئی لیڈروں نے ایسے اسکولوں میں تعلیم حاصل کی۔
Published: undefined
اس سب نے عیسائیوں کو آبادی کے لحاظ سے مضبوط نہیں بنایا۔ یہ بھی پہلی بار نہیں ہے کہ ان پر مذہب کی تبدیلی کا الزام لگایا جا رہا ہے۔ جب جواہر لال نہرو وزیر اعظم تھے تو مدھیہ پردیش اور اڑیسہ وہ دو ریاستیں تھیں جنہوں نے ایسے قوانین بنائے جنہیں پرجوش انداز میں مذہب کی آزادی کا قانون کہا جاتا ہے۔ آج، تقریباً ایک درجن ریاستوں میں اسی طرح کے قوانین نافذ ہیں۔ اس کے باوجود حقیقت یہ ہے کہ کسی ایک عیسائی کو بھی جبری تبدیلی کا مجرم نہیں ٹھہرایا گیا ہے۔ لیکن اس نے ہریانہ، اتراکھنڈ اور کرناٹک جیسی ریاستوں کو عیسائیوں کو پسماندہ کرنے کے لیے موجودہ قوانین کو مضبوط کرنے سے نہیں روکا ہے۔
بڑے پیمانے پر عیسائیت میں تبدیلی کے دعوے اس طرح باقاعدگی سے کیے جاتے ہیں کہ سپریم کورٹ کے جج بھی یہ کہنے پر مجبور ہو جاتے ہیں کہ قومی سلامتی خطرے میں ہے۔ کرناٹک میں متعلقہ قانون نے اجتماعی تبدیلی کو دو یا دو سے زیادہ لوگوں کی تبدیلی کے طور پر حوالہ دیا ہے۔ اس طرح، اگر میاں بیوی مذہب تبدیل کرتے ہیں تو یہ سخت سزاؤں کے ساتھ اجتماعی تبدیلی کے دائرے میں آئے گا۔ تبدیلی کے لیے لالچ دینا جرم ہے۔ لالچ کیا ہے؟ اگر ایک عیسائی کسی غیر عیسائی لڑکے یا لڑکی کو بہترین اسکول میں درس و تدریس دیتا ہے تو کیا یہ لالچ ہے؟ اگر کسی بچے کو سرکاری اسکول میں تعلیم دی جائے تو وہ کوئی لالچ نہیں ہے۔ افسران چاہتے ہیں کہ دلتوں کو اچھی تعلیم نہیں ملنی چاہیے!
Published: undefined
ہندوستان ایک جمہوری ملک ہے۔ یہ کسی کو پارلیمانی انتخابات میں بی جے پی، اسمبلی انتخابات میں کانگریس یا علاقائی پارٹی اور میونسپل انتخابات میں آزاد یا علاقائی پارٹی کے امیدوار کو ووٹ دینے کی اجازت دیتا ہے۔ وہ کسی بھی پارٹی میں شامل ہو سکتا ہے یا اپنی مرضی سے کسی کو چھوڑ سکتا ہے۔ اسے کسی کی اجازت کی ضرورت نہیں۔
لیکن اگر کوئی شخص 33 کروڑ دیوی دیوتاؤں پر یقین رکھتا ہے اور اس عقیدہ میں عیسائیت یا اسلام کے ماننے والے کسی ایک اور شخص کو شامل کر لیتا ہے تو اس سے قومی سلامتی خطرے میں پڑ جاتی ہے۔ کرناٹک اور اتراکھنڈ جیسی ریاستوں میں اسے ضلع جج کے سامنے اپنا مذہب تبدیل کرنے کی رضامندی کے بارے میں حلف نامہ داخل کرنا پڑتا ہے، تبھی وہ تبدیل مذہب کر سکتا ہے۔ وہ مذہبی قوانین کی آزادی کے تحت کسی نئے خدا کی پرستش نہیں کر سکتا۔ یہ قانون کئی ریاستوں میں لاگو ہے۔
Published: undefined
سچ تو یہ ہے کہ کسی کو لالچ کے ذریعے تبدیل نہیں کیا جا سکتا۔ اگر ایسا ممکن ہوتا تو اڈانی اور امبانیوں سمیت ایک فیصد آبادی اپنی دولت کا بڑا حصہ تمام عیسائیوں اور مسلمانوں کو ہندو بننے پر آمادہ کرنے کے لیے استعمال کر سکتی تھی۔ تب وہ جان لیں گے کہ کوئی شخص اپنی مرضی کے خلاف تبدیل نہیں ہو سکتا۔
ہم اسے اس طرح سمجھ سکتے ہیں کہ سیموئل ایوانس اسٹوکس ایک امریکی تھے اور ایک مشنری کے طور پر ہندوستان آئے تھے۔ انہوں نے ہی ہماچل پردیش کو سیب تحفے میں دیے اور یہاں اس کی کاشت شروع ہوئی۔ انہوں نے ہندو مذہب اختیار کیا اور اپنا نام ستیانند اسٹوکس رکھا۔ میوزک کمپوزر اے آر رحمان ایک ہندو کے طور پر پیدا ہوئے اور مسلمان ہو گئے۔ ایسا نہیں کہ کسی نے انہیں ایسا کرنے دولت دی ہو۔ آئین نے کسی مذہب کو نہ صرف ماننے کا حق دیا ہے بلکہ اس کی تبلیغ کرنے کا بھی حق دیا ہے۔ ہاں، قانون کسی کو کسی دوسرے کو تبدیل کرنے کی بھی اجازت دیتا ہے۔ یہ نہیں سمجھا جا رہا کہ تبدیلی مذہب بعض اوقات مذہب کو فروغ دینے کے کام کی انتہا ہوتی ہے۔
Published: undefined
اب سوال یہ ہے کہ سنگھ پریوار مذہب کی تبدیلی سے پریشان کیوں ہے؟ تاریخی طور پر ہندوستان میں مذہب تبدیل کرنے والے افراد پسماندہ یا نچلی ذاتوں سے وابستہ رہے ہیں۔ وہ ذات پات کے ظلم کا شکار رہے ہیں۔ انہیں جدید تعلیم حاصل کرنے سے دور رکھا گیا۔ انہیں عوامی سڑکیں استعمال کرنے کی بھی اجازت نہیں تھی۔ یہاں تک کہ کیرالہ کے وائیکم میں اس کے لیے مظاہرے تک کئے گئے۔ یہ وہ طبقہ ہے جسے سنگھ پریوار اپنے تسلط میں رکھنا چاہتا ہے۔
بااختیاریت تب ہوتی ہے جب کوئی شخص یہ محسوس کرتا ہے کہ سب برابر کے شہری ہیں، جو اپنی صلاحیت کے بل بوتے پر کسی بھی عہدے تک پہنچ سکتے ہیں۔ وہ بطور شہری اپنے حقوق، مراعات اور فرائض کو جانتا یا جانتی ہے۔ اس قسم کا شخص کبھی ووٹ بینک نہیں بن سکتا کیونکہ وہ جانتا ہے کس کا انتخاب کرنا ہے۔
Published: undefined
لیکن سنگھ پریوار نچلی ذاتوں کے تعلیم یافتہ اور بااختیار ہونے سے خوفزدہ ہے۔ تبدیلی مذہب کے خلاف جدوجہد کے نام پر ناخواندہ اور عقیدت مند کیڈرز کو ان کے گھروں یا گرجا گھروں یا عارضی گرجا گھروں میں اجتماعی طور پر دعا کرنے والے عیسائیوں پر حملہ کرنے کے لیے اکسایا جاتا ہے۔ چونکہ انہیں لڑنے سے زیادہ تکلیف برداشت کرنے کی ترغیب دی جاتی ہے، اس لیے عیسائیوں کو دہشت زدہ کرنا آسان ہے۔
یہ سوچنا حماقت ہے کہ عیسائی مخالف حملے جلد ختم ہو جائیں گے کیونکہ ان کا ایک واضح مقصد ہے۔ اور اس کا مقصد ووٹروں کو فرقہ وارانہ خطوط پر متحرک کرنا ہے تاکہ وہ چھتیس گڑھ اور کرناٹک جیسی ریاستوں میں ہونے والے انتخابات میں اقتدار میں آئیں اور 2024 کے لوک سبھا انتخابات کے بعد بی جے پی دوبارہ اقتدار میں آئے۔ ایسی صورت حال میں یہ تعجب کی بات نہیں ہوگی کہ عیسائیوں کی ایک چھوٹی سی برادری سنگھ پریوار کے نشانہ پر رہے گی۔
(مضمون نگار ’اے جے فلپ‘ سینئر صحافی ہیں۔ یہ ان کے ذاتی خیالات ہیں)
Published: undefined
Follow us: Facebook, Twitter, Google News
قومی آواز اب ٹیلی گرام پر بھی دستیاب ہے۔ ہمارے چینل (qaumiawaz@) کو جوائن کرنے کے لئے یہاں کلک کریں اور تازہ ترین خبروں سے اپ ڈیٹ رہیں۔
Published: undefined